Thursday, March 02, 2006

Meeting a Frontier Writer

On Saturday we will have with us a very special guest: the writer Marian Ilea, who is member of a transfrontier group of writers.
For this reason the language of communication of this meeting will be Romanian.

Programul întâlnirii din data de 4 martie 2006

Participanţi: elevi si cadre didactice implicaţi in proiectul FRONTIERE
Invitat de onoare: scriitorul
MARIAN ILEA

10:00 Prezentarea tematicii proiectului şi a partenerilor de proiect
10:15 Evaluarea etapelor parcurse materializate în produse ale proiectului
10:30 Intervenţia scriitorului Marian Ilea referitor la tema „Scriitori de frontieră”
11:00 Discuţii
11:30 Propuneri făcute de elevi referitor la pregătirea reuniunii din Polonia


BORDERLINE
(The frontier: a no man’s land, a passage way, bridge and barrier between people, countries, stories)

Frontiera- ţinut al nimănui, o cale de trecere, punte şi barieră intre oameni, ţări, povestiri


Proiectul BORDERLINE este un proiect Socrates Comenius1, finanţat de Comisia Europeană.
Parteneriatul european este format din 7 instituţii de învăţământ din 6 tari.
Liceo Scientifico Statale“Galileo Galilei”, Belluno, Italy- Coordinating institution
2.
Liceum Ogólnokształcące,Tarnów, Poland
3.
Gymnasium, Vaduz, Fürstentum Liechtenstein
4.
Colegiul National "Mihai Eminescu", Baia Mare, Romania
5. Liceul Teoretic "Mihail Kogalniceanu", Vaslui, Romania

6.
Lycée du Granier, La Ravoire, France
7.
Gymnazium Galejova, Kosice, Slovakia
Proiectul îşi propune abordarea ideii de frontieră, atât din punct de vedere fizic cât şi metaforic, ţinând cont de definiţiile pozitive ( un pod/punte spre ceva nou, un loc al posibilităţilor), de cele problematice ( frontiera ca barieră, limită, obstacol) şi chiar cauzatoare de conflicte ( problematica alegerii şi a apartenenţei).
Proiectul se apropie de teme cum ar fi cunoaşterea celor diferiţi de noi, respectul faţă de ceilalţi, sensul identităţii.
Pe de alta parte , în timp ce respectăm caracteristicile individuale , proiectul tinde să introducă valorile absolute de integrare, inter- culturalitate si teritorialitate.
Toate acestea se realizează printr-o cercetare care implica diferite aspecte şi se bazează pe date obiective ( in special istorice, economice si legale), dar si pe interpretarea experienţelor de viaţă, a povestirilor şi a mărturiilor exprimate prin diferite forme ale atei.
Rezultatele aşteptate se pot exprima pe de o parte prin cunoştinţe dobândite în termeni de dezvoltare umana, şi pe de alta parte, de dezvoltare culturală.
Obiectivul principal pe care dorim să-l atingem este o educaţie spre o Europă fără bariere şi graniţe, fără obstacole care sa limiteze dialogul intre popoare.

No comments: